Support%20Group_edited.jpg

EKOLOGISESTI KESTÄVÄÄ TULEVAISUUTTA RAKENTAMASSA

Pirkanmaan kierrätys ja työtoiminta ry on vuonna 2011 perustettu voittoa tavoittelematon yleishyödyllinen yhdistys, jonka tarkoituksena on tarjota pirkanmaalaisille kotitalouksille ja yhteisöille vaivaton ja luotettava kanava tavaroiden ja materiaalien kierrättämiselle.

MATALAN KYNNYKSEN PORTTI TYÖELÄMÄÄN

Kierrätysmyymälöiden tuotoilla pystymme tarjoamaan työtä, koulutusta ja työelämävalmennusta vaikeassa työllisyystilanteessa oleville ihmisille. Työllistämistyöllä pyrimme ehkäisemään syrjäytymistä ja edistämään osatyökykyisten ja pitkään työelämän ulkopuolella olleiden työllistymistä avoimille työmarkkinoille.

Yhdistyksen kolmessa kierrätysmyymälässä työskentelee vuosittain noin 100 henkeä työkokeilussa, palkkatuetussa työssä ja työssäoppimisjaksoilla.

Smiling Businesswoman
Funky Shirts

LAADUKKAALLA LAJITTELULLA PIENEMPI YMPÄRISTÖJALANJÄLKI

Kaikessa lajittelussamme noudatamme lain vaatimaa etusijajärjestystä. Niinpä yhdistykselle lahjoitettua tavaraa pyritään ensisijaisesti käyttämään sen alkuperäisessä tarkoituksessa – esimerkiksi pöytää pöytänä ja paitaa paitana. Jos tämä ei ole mahdollista, mietimme miten tavara olisi järkevintä kierrättää eteenpäin materiaaleina. Vasta viimeisenä vaihtoehtona materiaali päätyy energiajakeeksi Tammervoiman hyötyvoimalaitokselle. Tällöin jätteestä tuotetaan kaukolämpöä ja sähköä. Kaatopaikalle emme kuljeta mitään.

Kumppanuudet
Työllisyyspalveluiden logo.png
TE-palvelut logo.png
ELY-keskus logo.png
Ekokumppanit logo.png
PJH_logo_vaaka_rgb.jpg
Nextiili LOGO 2020 rgb.png
Tredu logo.png
LUOVI logo.png
SASKY koulutusyhtymä logo.png
TITRY logo.png
Tampereen seurakunnat logo.png
Silta-Valmennus logo 2.png

KUMPPANUUDET

Pirkanmaan kierrätys ja työtoiminta ry etsii aktiivisesti yhteistyökumppaneita niin yritysmaailmasta kuin julkiselta ja kolmannelta sektorilta. Jos sinulla on kierrätystä, kiertotaloutta, työllistämistä, syrjäytymisen ehkäisemistä tai yhteisöllisyyttä koskeva yhteistyöidea, älä epäröi ottaa yhteyttä toiminnanjohtaja Mauri Hakalaan (kierrätyskeskukset, puh. 050 3232 500)

tai Nextiili ry:n Sari Tuomaalaan (Nextiili, puh. 050 439 2329).

Tällä hetkellä teemme yhteistyötä mm. seuraavien tahojen kanssa:

Anna palautetta

ANNA PALAUTETTA -
THE FEEDBACK FORM

Mielipiteesi on meille tärkeä. Oheisella lomakkeella voit antaa meille palautetta toiminnastamme, jotta voimme tulevaisuudessa toimia paremmin.

You can use the attached form to give us feedback on our activities so that we can provide even better service in the future.  Thanks for your feedback!

Palautteeni aihe:
Kuinka monta tähteä antaisit meille? - How many stars you want to give us?Kuinka monta tähteä antaisit meille? - How many stars you want to give us?

Kiitos palautteestanne! Thanks for your Feedback!